Mai multă libertate și confort cu chiloții menstruali
Share
Laurence și Anouk, sunteți amândouă franțuzoaice și ați decis să vă mutați în România în 2016 și 2018? De ce ați ales această țară?
În primul rând din motive profesionale. Două expresii rezumă legătura noastră cu România: plângem de două ori, prima dată când ajungem în România (avem adesea o imagine falsă despre această țară) și a doua oară când plecăm (este greu să nu te atașezi de români și de dorința lor de a progresa cu o viteză uimitoare, precum și de natura și tradițiile pe care le descoperim acolo). România este cel mai bine păstrat secret din Europa, așa că nu lăsați ca acest lucru să se schimbe prea repede!
Cum ți-a venit ideea Libréa și a chiloților menstruali?
La originea Libréa se află o întâlnire în jurul unei idei comune, un moment special, energia și dorința de a avea un impact pozitiv, totul într-un context favorabil! În primul rând, a existat o întâlnire: împărtășeam același cerc de prieteni fără să ne cunoaștem cu adevărat. În timpul unei cine, la începutul anului 2021, ne-am dat seama că împărtășim mult mai mult: valorile de ajutor reciproc, dorința de a respinge status quo-ul, dragostea pentru România și îndrăzneala de a ne provoca pe noi înșine, având în același timp competențe profesionale complementare. În al doilea rând, a existat o idee bună. Tocmai îmi dăruisem de Crăciun chiloți menstruali "ca să am grijă de mine", iar inovația făcea ceva zgomot în Franța. Mi-a schimbat experiența menstruației și am simțit un impuls puternic de a o împărtăși cu prietenele mele. Mi-am dat seama că un astfel de produs nu exista în țara mea de adopție. Laurence a descoperit chiloții menstruali prin intermediul fiicei sale adolescente. Căuta un produs sănătos și confortabil care să o ajute să treacă prin pubertate. A existat și un moment special, când COVID-19 ne-a suspendat activitatea și ne-am însoțit copiii timp de un an și jumătate de școală online. Această tulburare ne-a accelerat dorința de a ne implica și de a acționa pentru a îmbunătăți viața femeilor. În sfârșit, a existat un context favorabil pentru că, da, România este un loc bun pentru a începe o nouă aventură. Acesta este unul dintre aspectele care ne plac în mod deosebit aici, există mai puține bariere în calea punerii în practică a unei idei. Lucrurile se întâmplă rapid și simplu.
Răspund ele unei nevoi specifice pe care ați perceput-o în rândul femeilor din România?
Având în vedere noua tendință de confort/wellness și sensibilizarea în ceea ce privește mediul și sănătatea, există o nevoie reală de alternative sănătoase de calitate. La începutul acestui an am realizat un sondaj și focus grupuri cu femei din România, care ne-au convins că chiloții menstruali își au locul aici. Totul este 100% fabricat în România.
Cu ce dificultăți v-ați confruntat?
Pentru că ne dorim să promovăm România și pentru că producând aproape de clienții noștri ne permite să mergem până la capăt în demersul nostru ecologic, am pornit aici de la zero, cu țesături de pe piața Obor și cu mașina noastră de cusut! Dificultăți, da, bineînțeles, este prima noastră experiență de start-up și ne lansăm în străinătate, așa că este inevitabil picant! Pentru a numi câteva: unul dintre atelierele noastre de cusut s-a închis din cauza COVID-19 în ultimele 3 săptămâni, țesături care s-au pierdut pe drum, au ajuns cu 6 săptămâni întârziere sau spațiul-timp infinit din spatele expresiei "imediat"... Dar au fost și multe surprize plăcute: o puternică susținere reciprocă între francezii din străinătate și numeroși antreprenori / parteneri / influenceri români care susțin inițiativa noastră. Aceștia au apreciat în mod deosebit "made in Romania" și misiunea noastră. Mulțumim îngerilor noștri păzitori care se vor recunoaște în această aventură!
Nu-i așa că problema menstruației este încă un pic tabu în România?
Expresia românească pentru menstruație este "Sunt pe stop", literal "Sunt pe loc"... Pentru a înțelege acest lucru, am vorbit mult despre acest subiect intim cu persoane străine, jonglând între română, franceză și engleză... Am auzit multe experiențe traumatizante ale femeilor în adolescență. În România, protecția sanitară este disponibilă în mod gratuit doar din anii 1990. Produsele de igienă feminină nu sunt încă recunoscute ca produse de primă necesitate, iar TVA-ul este de 19%. În Franța și în mai multe țări există în prezent o "taxă pe tampoane", cu un TVA redus de 5% pentru aceste produse. Nici în locurile publice nu există aparate de vending. Există o sărăcie menstruală reală care ar viza aproximativ 1 milion de fete și femei (peste 5% din populația României), din cauza lipsei de acces la informații sau produse. Susținem două ONG-uri locale, @PeStop și @IeleSanziene, care fac o treabă excelentă în ceea ce privește educația și conștientizarea. Vă încurajăm să le urmăriți! Toate aceste tabuuri sunt, din păcate, prezente la scară globală.
Libréa înlătură barierele tabuului menstruației.
Aflați mai multe despre istoria și valorile noastre aici.
Ați defini brandul dumneavoastră ca fiind "feminist"?
Da, dorim să îmbunătățim viața de zi cu zi a femeilor, nu din revoltă sau frustrare, ci pentru că lumea a evoluat rapid și locul femeilor a devenit din ce în ce mai complex de înțeles. Propria noastră experiență de acrobați între familie, bunăstare și carieră ne motivează acțiunile. Dorim să schimbăm atitudinile prin inspirație, educație și oferirea de alternative serioase. Ne poziționăm ca un brand care ne face să ne simțim bine. Fotografiile modelelor noastre nu sunt retușate, deoarece Libréa este un brand uman, simplu și grijuliu, care oferă produse de înaltă calitate la cel mai bun preț. Când o clientă își face timp să ne scrie că ziua ei este mai ușoară datorită chiloților menstruali Libréa, bucuria noastră este de nedescris... Aceasta este adevărata noastră forță motrice!
Nu credeți că există o lipsă generală de inovație în domeniul igienei feminine?
În timpul unei conversații cu un prieten, acesta mi-a spus spontan "dacă bărbații ar avea ciclu, am fi găsit o soluție de mult timp"... Această expresie mi-a rămas în minte pentru că nu este departe de adevăr, puține femei se bucură de menstruație: 83%* au avut deja pete roșii în public cu, pentru 76%* dintre ele, un sentiment de panică și anxietate, iar 27%* care improvizează o soluție "MacGyver" în toaletă... Ca să nu mai vorbim de iritații, micoze, schimbări de dispoziție, oboseală crescută și cele 12.000 de protecții din plastic nereciclabil pe care fiecare femeie le aruncă în viața ei... Mărturiile recente ale clientelor noastre sunt unanime: "Descopăr un alt nivel de libertate și încredere!", "Menstruația nu mai este o preocupare, reaplic abordarea și la alte subiecte de care sufeream pentru a vedea dacă pot face ceva diferit", "aproape că am uitat că sunt pe menstruatie! Multumesc". Acesta este doar începutul aventurii noastre! Libréa este un brand creat de femei pentru femei. Avem mai multe surprize pregătite pentru 2022 cu inovații pentru a obține libertate în viața de zi cu zi. Urmăriți-ne pe rețelele de socializare pe instagram.
Și tu te-ai săturat să pătezi hainele? Treceți la chiloții menstruali Libréa.
* Sondaj Libréa Primăvara 2021 în România
Publicat pe 23/11/2021 în presa online Le petit journal de Bucarest
#Libréagurl